Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 43/2024
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 727 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 270 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,4 %24,7 %1 641 00060 %
Yle TV27,1 %5,3 %1 524 00056 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,7 %1 027 00038 %
Yle yhteensä36,0 %32,7 %1 911 00070 %
MTV325,5 %29,0 %1 833 00067 %
Sub2,7 %2,8 %1 030 00038 %
AVA3,6 %3,2 %976 00036 %
C More Total1,6 %1,1 %421 00015 %
MTV yhteensä33,4 %36,2 %2 019 00074 %
Nelonen10,1 %12,6 %1 526 00056 %
Jim2,0 %1,8 %826 00030 %
Liv2,3 %2,3 %908 00033 %
Hero0,5 %0,5 %317 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,8 %17,2 %1 678 00062 %
TV53,3 %3,3 %1 007 00037 %
Kutonen1,3 %1,3 %633 00023 %
Frii3,1 %2,4 %578 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %16 0001 %
TLC2,6 %2,1 %598 00022 %
Warner Bros. Discovery10,5 %9,4 %1 324 00049 %
STAR Channel1,5 %1,3 %562 00021 %
National Geographic Channel1,3 %0,9 %478 00018 %
Disney Finland2,8 %2,3 %810 00030 %
Muut3,4 %3,1 %779 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 270 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.