Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 43/2024
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 570 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 554 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 38 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,0 %32,7 %543 00095 %
Yle TV27,9 %6,7 %493 00086 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,5 %416 00073 %
Yle yhteensä44,3 %42,9 %549 00096 %
MTV318,4 %23,4 %520 00091 %
Sub3,8 %3,9 %364 00064 %
AVA2,5 %2,3 %310 00054 %
C More Total1,9 %2,2 %140 00025 %
MTV yhteensä26,7 %31,8 %531 00093 %
Nelonen6,8 %7,1 %446 00078 %
Jim2,8 %2,9 %352 00062 %
Liv1,4 %1,2 %308 00054 %
Hero0,4 %0,4 %119 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,5 %11,6 %484 00085 %
TV52,3 %2,3 %346 00061 %
Kutonen3,4 %3,0 %309 00054 %
Frii2,0 %1,5 %212 00037 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %10 0002 %
TLC0,7 %0,5 %166 00029 %
Warner Bros. Discovery9,0 %7,8 %387 00068 %
STAR Channel1,3 %1,1 %192 00034 %
National Geographic Channel4,7 %2,7 %288 00050 %
Disney Finland6,0 %3,8 %327 00057 %
Muut4,0 %3,8 %269 00047 %
Yhteensä100,0 %100,0 %554 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.