Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 44/2024
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 570 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 546 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 38 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,7 %32,2 %538 00094 %
Yle TV211,6 %8,2 %500 00088 %
Yle Teema&Fem2,8 %3,2 %415 00073 %
Yle yhteensä47,1 %43,6 %540 00095 %
MTV319,1 %24,2 %515 00090 %
Sub4,6 %5,8 %387 00068 %
AVA2,4 %2,2 %309 00054 %
C More Total1,4 %1,6 %150 00026 %
MTV yhteensä27,6 %33,8 %529 00093 %
Nelonen5,4 %6,7 %427 00075 %
Jim2,2 %2,2 %321 00056 %
Liv1,3 %1,2 %290 00051 %
Hero0,5 %0,5 %130 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,3 %10,6 %470 00082 %
TV52,3 %2,1 %348 00061 %
Kutonen2,3 %1,5 %298 00052 %
Frii2,2 %1,8 %210 00037 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %5 0001 %
TLC0,6 %0,4 %176 00031 %
Warner Bros. Discovery7,6 %5,9 %410 00072 %
STAR Channel1,4 %1,1 %180 00032 %
National Geographic Channel4,0 %2,4 %296 00052 %
Disney Finland5,4 %3,6 %331 00058 %
Muut4,1 %3,9 %267 00047 %
Yhteensä100,0 %100,0 %546 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.