Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 44/2024
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 288 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 251 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 38 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,4 %31,1 %1 237 00096 %
Yle TV210,4 %7,2 %1 102 00086 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,4 %921 00072 %
Yle yhteensä46,3 %41,7 %1 245 00097 %
MTV322,8 %27,9 %1 181 00092 %
Sub3,4 %4,2 %842 00065 %
AVA2,6 %2,3 %697 00054 %
C More Total1,1 %0,9 %289 00022 %
MTV yhteensä29,8 %35,4 %1 215 00094 %
Nelonen6,2 %7,9 %999 00078 %
Jim2,0 %1,8 %683 00053 %
Liv1,3 %1,3 %641 00050 %
Hero0,4 %0,4 %271 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,9 %11,3 %1 073 00083 %
TV52,2 %1,8 %724 00056 %
Kutonen1,4 %1,0 %538 00042 %
Frii2,4 %2,0 %456 00035 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %10 0001 %
TLC1,7 %1,6 %419 00033 %
Warner Bros. Discovery7,7 %6,4 %862 00067 %
STAR Channel1,0 %0,8 %388 00030 %
National Geographic Channel2,7 %1,6 %537 00042 %
Disney Finland3,6 %2,4 %661 00051 %
Muut3,3 %3,5 %535 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 251 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.