Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 44/2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 124 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,2 %24,0 %3 128 00062 %
Yle TV29,6 %6,8 %2 912 00058 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,6 %1 806 00036 %
Yle yhteensä37,7 %33,4 %3 559 00071 %
MTV322,5 %27,0 %3 295 00066 %
Sub4,3 %5,0 %2 291 00046 %
AVA2,5 %2,3 %1 589 00032 %
C More Total1,7 %1,7 %820 00016 %
MTV yhteensä31,0 %36,0 %3 634 00073 %
Nelonen8,0 %10,2 %2 804 00056 %
Jim2,3 %2,3 %1 692 00034 %
Liv1,6 %1,7 %1 645 00033 %
Hero0,4 %0,4 %665 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %14,7 %3 193 00064 %
TV53,0 %2,7 %1 879 00037 %
Kutonen2,2 %2,0 %1 498 00030 %
Frii2,9 %2,3 %1 118 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %39 0001 %
TLC1,8 %1,6 %992 00020 %
Warner Bros. Discovery10,1 %8,7 %2 470 00049 %
STAR Channel2,2 %2,1 %1 237 00025 %
National Geographic Channel2,7 %1,7 %1 270 00025 %
Disney Finland4,9 %3,8 %1 822 00036 %
Muut5,0 %4,6 %1 587 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 124 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.