Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 44/2024
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 963 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,1 %24,2 %1 464 00059 %
Yle TV210,4 %7,5 %1 389 00056 %
Yle Teema&Fem2,5 %2,6 %838 00034 %
Yle yhteensä38,0 %34,2 %1 665 00067 %
MTV319,3 %23,3 %1 529 00062 %
Sub5,5 %6,5 %1 169 00047 %
AVA2,1 %1,9 %714 00029 %
C More Total2,2 %2,5 %431 00017 %
MTV yhteensä29,0 %34,2 %1 722 00070 %
Nelonen7,2 %9,0 %1 325 00054 %
Jim2,7 %2,8 %864 00035 %
Liv1,4 %1,5 %754 00031 %
Hero0,5 %0,5 %324 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,8 %13,8 %1 506 00061 %
TV53,1 %3,1 %926 00037 %
Kutonen3,3 %2,8 %869 00035 %
Frii2,3 %2,0 %522 00021 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %29 0001 %
TLC0,8 %0,5 %431 00017 %
Warner Bros. Discovery9,8 %8,6 %1 234 00050 %
STAR Channel2,8 %2,7 %665 00027 %
National Geographic Channel3,8 %2,3 %710 00029 %
Disney Finland6,6 %5,1 %971 00039 %
Muut6,2 %5,9 %843 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 963 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.