Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 44/2024
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 739 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 570 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,0 %13,0 %329 00044 %
Yle TV29,0 %5,2 %321 00043 %
Yle Teema&Fem1,3 %1,1 %118 00016 %
Yle yhteensä21,2 %19,3 %419 00057 %
MTV320,5 %22,2 %380 00051 %
Sub7,4 %7,5 %265 00036 %
AVA1,3 %1,4 %96 00013 %
C More Total3,7 %3,8 %104 00014 %
MTV yhteensä33,0 %34,9 %459 00062 %
Nelonen9,7 %11,9 %325 00044 %
Jim3,8 %4,3 %166 00022 %
Liv2,1 %2,5 %157 00021 %
Hero0,4 %0,4 %52 0007 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,0 %19,1 %391 00053 %
TV54,1 %4,4 %207 00028 %
Kutonen4,8 %5,2 %195 00026 %
Frii2,4 %2,4 %87 00012 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %7 0001 %
TLC1,5 %1,5 %80 00011 %
Warner Bros. Discovery12,9 %13,6 %318 00043 %
STAR Channel7,3 %5,5 %178 00024 %
National Geographic Channel3,2 %2,0 %122 00017 %
Disney Finland10,5 %7,6 %212 00029 %
Muut8,8 %8,0 %216 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %570 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.