Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 44/2024
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 727 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 308 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,9 %23,6 %1 717 00063 %
Yle TV29,3 %6,2 %1 618 00059 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,6 %991 00036 %
Yle yhteensä37,5 %32,5 %2 000 00073 %
MTV325,3 %30,2 %1 849 00068 %
Sub3,2 %3,7 %1 153 00042 %
AVA2,8 %2,6 %882 00032 %
C More Total1,3 %1,0 %409 00015 %
MTV yhteensä32,5 %37,4 %2 015 00074 %
Nelonen8,9 %11,4 %1 559 00057 %
Jim2,1 %2,0 %873 00032 %
Liv1,8 %1,9 %925 00034 %
Hero0,4 %0,4 %349 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %15,7 %1 783 00065 %
TV52,9 %2,3 %963 00035 %
Kutonen1,3 %1,3 %643 00024 %
Frii3,3 %2,6 %596 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %14 0001 %
TLC2,9 %2,6 %572 00021 %
Warner Bros. Discovery10,4 %8,8 %1 266 00046 %
STAR Channel1,6 %1,6 %599 00022 %
National Geographic Channel1,7 %1,2 %563 00021 %
Disney Finland3,3 %2,8 %878 00032 %
Muut3,9 %3,5 %798 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 308 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.