Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2024
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 727 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 327 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,3 %23,5 %1 680 00062 %
Yle TV26,3 %4,5 %1 516 00056 %
Yle Teema&Fem5,1 %5,5 %1 168 00043 %
Yle yhteensä36,7 %33,4 %1 951 00072 %
MTV325,2 %28,5 %1 788 00066 %
Sub2,5 %2,5 %1 078 00040 %
AVA2,6 %2,4 %861 00032 %
C More Total0,6 %0,4 %274 00010 %
MTV yhteensä31,0 %33,8 %1 975 00072 %
Nelonen10,1 %12,8 %1 607 00059 %
Jim2,0 %2,0 %888 00033 %
Liv2,0 %2,0 %909 00033 %
Hero0,3 %0,2 %337 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %17,1 %1 794 00066 %
TV54,6 %4,6 %1 065 00039 %
Kutonen1,4 %1,4 %702 00026 %
Frii3,1 %2,8 %637 00023 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %14 0001 %
TLC2,8 %2,3 %580 00021 %
Warner Bros. Discovery12,1 %11,1 %1 410 00052 %
STAR Channel1,7 %1,4 %609 00022 %
National Geographic Channel1,5 %1,0 %510 00019 %
Disney Finland3,2 %2,4 %884 00032 %
Muut2,6 %2,2 %683 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 327 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.