Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 183 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,2 %24,1 %3 115 00062 %
Yle TV26,0 %4,7 %2 733 00055 %
Yle Teema&Fem4,4 %4,9 %2 130 00042 %
Yle yhteensä36,6 %33,7 %3 540 00071 %
MTV321,8 %25,0 %3 272 00065 %
Sub3,5 %3,5 %2 127 00042 %
AVA2,3 %2,0 %1 567 00031 %
C More Total0,8 %0,6 %553 00011 %
MTV yhteensä28,4 %31,1 %3 592 00072 %
Nelonen9,4 %11,8 %2 983 00060 %
Jim2,5 %2,6 %1 849 00037 %
Liv1,7 %1,7 %1 647 00033 %
Hero0,4 %0,3 %678 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %16,5 %3 329 00066 %
TV55,9 %6,1 %2 232 00045 %
Kutonen2,3 %2,1 %1 521 00030 %
Frii2,6 %2,3 %1 207 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %48 0001 %
TLC1,8 %1,5 %1 014 00020 %
Warner Bros. Discovery13,0 %12,2 %2 753 00055 %
STAR Channel2,4 %2,1 %1 300 00026 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %1 192 00024 %
Disney Finland4,9 %3,8 %1 850 00037 %
Muut3,3 %2,7 %1 404 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 183 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.