Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2024
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 570 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 550 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 38 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,8 %31,5 %536 00094 %
Yle TV26,2 %4,5 %469 00082 %
Yle Teema&Fem4,2 %5,4 %442 00078 %
Yle yhteensä44,3 %41,3 %545 00096 %
MTV318,1 %23,3 %515 00090 %
Sub4,0 %4,1 %398 00070 %
AVA2,0 %1,5 %298 00052 %
C More Total0,4 %0,4 %94 00017 %
MTV yhteensä24,5 %29,3 %526 00092 %
Nelonen6,6 %7,7 %469 00082 %
Jim2,6 %3,0 %359 00063 %
Liv1,1 %1,1 %277 00049 %
Hero0,4 %0,3 %123 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,7 %12,1 %509 00089 %
TV56,6 %7,4 %401 00070 %
Kutonen2,3 %1,8 %308 00054 %
Frii1,7 %1,7 %220 00039 %
The Discovery Channel0,1 %0,2 %8 0001 %
TLC0,8 %0,4 %188 00033 %
Warner Bros. Discovery12,0 %11,5 %444 00078 %
STAR Channel1,4 %1,1 %210 00037 %
National Geographic Channel4,1 %2,6 %310 00054 %
Disney Finland5,5 %3,7 %347 00061 %
Muut3,1 %2,2 %254 00045 %
Yhteensä100,0 %100,0 %550 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.