Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2024
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 570 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 550 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 38 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,1 %29,1 %536 00094 %
Yle TV210,1 %8,7 %514 00090 %
Yle Teema&Fem3,7 %4,4 %421 00074 %
Yle yhteensä46,9 %42,3 %545 00096 %
MTV318,6 %24,3 %512 00090 %
Sub5,0 %5,1 %374 00066 %
AVA1,9 %1,8 %299 00052 %
C More Total1,3 %1,7 %149 00026 %
MTV yhteensä26,8 %32,9 %531 00093 %
Nelonen5,5 %6,6 %454 00080 %
Jim2,6 %3,2 %339 00059 %
Liv1,1 %1,0 %306 00054 %
Hero0,4 %0,5 %113 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,6 %11,4 %482 00085 %
TV52,8 %3,5 %372 00065 %
Kutonen2,7 %2,3 %292 00051 %
Frii1,8 %1,6 %229 00040 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %5 0001 %
TLC0,6 %0,3 %199 00035 %
Warner Bros. Discovery8,1 %7,9 %421 00074 %
STAR Channel1,2 %1,0 %187 00033 %
National Geographic Channel4,4 %2,4 %292 00051 %
Disney Finland5,6 %3,4 %320 00056 %
Muut3,9 %3,5 %262 00046 %
Yhteensä100,0 %100,0 %550 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.