Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 434 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,9 %21,9 %3 313 00061 %
Yle TV210,0 %8,0 %3 182 00059 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,4 %1 948 00036 %
Yle yhteensä38,2 %33,3 %3 807 00071 %
MTV322,3 %27,2 %3 475 00064 %
Sub4,1 %4,0 %2 202 00041 %
AVA2,3 %2,0 %1 648 00031 %
C More Total1,3 %1,4 %710 00013 %
MTV yhteensä30,0 %34,5 %3 857 00072 %
Nelonen8,5 %11,2 %3 076 00057 %
Jim2,5 %2,9 %1 904 00035 %
Liv1,7 %1,7 %1 801 00033 %
Hero0,5 %0,6 %708 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,3 %16,4 %3 451 00064 %
TV53,4 %3,7 %2 019 00037 %
Kutonen2,3 %2,0 %1 469 00027 %
Frii2,5 %2,3 %1 129 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %51 0001 %
TLC1,8 %1,5 %1 073 00020 %
Warner Bros. Discovery10,2 %9,5 %2 597 00048 %
STAR Channel2,5 %2,2 %1 311 00024 %
National Geographic Channel2,8 %1,8 %1 225 00023 %
Disney Finland5,2 %4,0 %1 896 00035 %
Muut3,8 %3,3 %1 521 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 434 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.