Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2024
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 288 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 240 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,1 %28,0 %1 210 00094 %
Yle TV29,8 %7,9 %1 140 00089 %
Yle Teema&Fem4,2 %4,2 %960 00075 %
Yle yhteensä46,1 %40,1 %1 228 00095 %
MTV322,7 %28,5 %1 167 00091 %
Sub3,4 %3,6 %745 00058 %
AVA2,3 %2,1 %672 00052 %
C More Total1,0 %0,9 %248 00019 %
MTV yhteensä29,4 %35,1 %1 201 00093 %
Nelonen6,4 %8,1 %1 005 00078 %
Jim2,3 %2,7 %692 00054 %
Liv1,4 %1,3 %713 00055 %
Hero0,3 %0,4 %245 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,5 %12,5 %1 063 00083 %
TV52,5 %2,9 %731 00057 %
Kutonen1,6 %1,4 %535 00042 %
Frii2,1 %2,0 %449 00035 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %8 0001 %
TLC1,8 %1,5 %444 00034 %
Warner Bros. Discovery8,1 %7,8 %863 00067 %
STAR Channel1,0 %0,9 %384 00030 %
National Geographic Channel2,6 %1,4 %501 00039 %
Disney Finland3,6 %2,3 %624 00048 %
Muut2,9 %2,8 %517 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 240 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.