Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2024
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 371 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 276 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,4 %19,5 %1 124 00082 %
Yle TV28,2 %7,8 %982 00072 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,2 %697 00051 %
Yle yhteensä32,7 %30,5 %1 202 00088 %
MTV321,7 %25,2 %1 106 00081 %
Sub4,4 %3,9 %771 00056 %
AVA2,7 %2,2 %586 00043 %
C More Total1,6 %1,8 %246 00018 %
MTV yhteensä30,4 %33,1 %1 180 00086 %
Nelonen9,8 %13,1 %969 00071 %
Jim2,7 %2,9 %654 00048 %
Liv1,8 %1,9 %614 00045 %
Hero0,6 %0,6 %249 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,9 %18,5 %1 082 00079 %
TV54,1 %4,2 %748 00054 %
Kutonen3,3 %2,8 %573 00042 %
Frii3,0 %2,7 %466 00034 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %32 0002 %
TLC1,8 %1,3 %385 00028 %
Warner Bros. Discovery12,5 %11,1 %927 00068 %
STAR Channel2,9 %2,3 %471 00034 %
National Geographic Channel2,8 %2,0 %449 00033 %
Disney Finland5,6 %4,3 %679 00049 %
Muut4,7 %3,7 %486 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 276 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.