Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2024
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 036 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,7 %22,6 %1 554 00063 %
Yle TV210,0 %8,8 %1 469 00059 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,4 %912 00037 %
Yle yhteensä38,7 %34,9 %1 756 00071 %
MTV318,8 %23,0 %1 583 00064 %
Sub5,6 %5,4 %1 118 00045 %
AVA1,9 %1,6 %728 00029 %
C More Total1,7 %2,1 %417 00017 %
MTV yhteensä28,0 %32,0 %1 779 00072 %
Nelonen7,3 %9,5 %1 392 00056 %
Jim3,0 %3,5 %971 00039 %
Liv1,5 %1,6 %825 00033 %
Hero0,5 %0,6 %324 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,3 %15,2 %1 586 00064 %
TV53,7 %4,4 %1 019 00041 %
Kutonen3,4 %2,9 %829 00034 %
Frii1,9 %1,7 %555 00022 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %27 0001 %
TLC0,7 %0,5 %504 00020 %
Warner Bros. Discovery10,0 %9,7 %1 283 00052 %
STAR Channel3,2 %2,9 %694 00028 %
National Geographic Channel4,1 %2,6 %695 00028 %
Disney Finland7,3 %5,5 %1 000 00040 %
Muut4,8 %4,3 %775 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 036 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.