Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2024
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 739 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 581 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,8 %11,3 %341 00046 %
Yle TV29,7 %7,1 %330 00045 %
Yle Teema&Fem0,6 %1,0 %118 00016 %
Yle yhteensä21,1 %19,4 %429 00058 %
MTV320,2 %23,1 %377 00051 %
Sub8,0 %6,5 %244 00033 %
AVA1,5 %1,0 %129 00017 %
C More Total2,2 %2,3 %89 00012 %
MTV yhteensä31,8 %32,9 %467 00063 %
Nelonen9,7 %14,0 %343 00046 %
Jim3,6 %4,0 %198 00027 %
Liv2,2 %2,5 %171 00023 %
Hero0,9 %0,9 %77 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,4 %21,4 %408 00055 %
TV56,1 %6,3 %212 00029 %
Kutonen3,9 %2,8 %163 00022 %
Frii2,9 %2,7 %90 00012 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %4 0001 %
TLC0,9 %1,2 %88 00012 %
Warner Bros. Discovery13,9 %13,1 %302 00041 %
STAR Channel7,8 %6,7 %182 00025 %
National Geographic Channel3,9 %2,9 %111 00015 %
Disney Finland11,7 %9,6 %230 00031 %
Muut6,3 %5,2 %173 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %581 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.