Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2024
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 727 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 247 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,5 %21,4 %1 702 00062 %
Yle TV29,5 %7,1 %1 594 00058 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,3 %1 020 00037 %
Yle yhteensä37,7 %31,9 %1 923 00071 %
MTV325,7 %30,8 %1 816 00067 %
Sub2,7 %2,7 %1 015 00037 %
AVA2,7 %2,4 %912 00033 %
C More Total1,0 %0,7 %272 00010 %
MTV yhteensä32,1 %36,7 %1 964 00072 %
Nelonen9,5 %12,6 %1 593 00058 %
Jim2,1 %2,4 %893 00033 %
Liv2,0 %1,8 %962 00035 %
Hero0,6 %0,6 %381 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,1 %17,4 %1 763 00065 %
TV53,1 %3,1 %969 00036 %
Kutonen1,3 %1,1 %631 00023 %
Frii3,1 %2,9 %569 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %23 0001 %
TLC2,9 %2,3 %564 00021 %
Warner Bros. Discovery10,4 %9,4 %1 273 00047 %
STAR Channel1,7 %1,5 %595 00022 %
National Geographic Channel1,5 %1,1 %514 00019 %
Disney Finland3,2 %2,7 %862 00032 %
Muut2,9 %2,5 %704 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 247 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.