Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2024
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 997 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,9 %24,7 %1 492 00060 %
Yle TV26,1 %4,9 %1 305 00053 %
Yle Teema&Fem3,6 %4,4 %981 00040 %
Yle yhteensä36,7 %34,0 %1 698 00069 %
MTV318,0 %21,0 %1 552 00063 %
Sub4,5 %4,7 %1 081 00044 %
AVA1,9 %1,5 %717 00029 %
C More Total1,0 %0,9 %282 00011 %
MTV yhteensä25,4 %28,1 %1 704 00069 %
Nelonen8,6 %10,6 %1 436 00058 %
Jim2,9 %3,3 %975 00039 %
Liv1,3 %1,4 %758 00031 %
Hero0,5 %0,4 %345 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,3 %15,8 %1 612 00065 %
TV57,3 %7,9 %1 181 00048 %
Kutonen3,4 %3,0 %832 00034 %
Frii1,9 %1,8 %577 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %40 0002 %
TLC0,7 %0,5 %444 00018 %
Warner Bros. Discovery14,0 %13,4 %1 373 00056 %
STAR Channel3,1 %2,9 %708 00029 %
National Geographic Channel3,6 %2,6 %693 00028 %
Disney Finland6,7 %5,5 %991 00040 %
Muut4,1 %3,3 %747 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 997 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.