Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2024
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 288 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 246 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 38 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,0 %30,6 %1 223 00095 %
Yle TV26,1 %4,3 %1 045 00081 %
Yle Teema&Fem5,2 %6,2 %999 00078 %
Yle yhteensä44,3 %41,0 %1 237 00096 %
MTV322,4 %27,2 %1 186 00092 %
Sub3,0 %3,1 %800 00062 %
AVA2,3 %1,9 %649 00050 %
C More Total0,4 %0,3 %186 00014 %
MTV yhteensä28,2 %32,4 %1 200 00093 %
Nelonen7,1 %8,4 %1 038 00081 %
Jim2,2 %2,3 %749 00058 %
Liv1,3 %1,2 %635 00049 %
Hero0,3 %0,3 %254 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,9 %12,2 %1 115 00087 %
TV54,8 %5,0 %795 00062 %
Kutonen1,5 %1,2 %569 00044 %
Frii1,9 %1,7 %457 00035 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %8 0001 %
TLC1,8 %1,4 %441 00034 %
Warner Bros. Discovery10,3 %9,6 %916 00071 %
STAR Channel1,2 %0,9 %414 00032 %
National Geographic Channel2,6 %1,6 %519 00040 %
Disney Finland3,8 %2,5 %666 00052 %
Muut2,5 %2,3 %523 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 246 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.