Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2024
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 186 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,5 %23,6 %1 623 00064 %
Yle TV25,9 %4,5 %1 427 00056 %
Yle Teema&Fem5,1 %5,4 %1 149 00045 %
Yle yhteensä36,5 %33,4 %1 841 00072 %
MTV325,3 %28,4 %1 720 00068 %
Sub2,5 %2,6 %1 046 00041 %
AVA2,6 %2,4 %850 00033 %
C More Total0,6 %0,4 %270 00011 %
MTV yhteensä31,1 %33,7 %1 888 00074 %
Nelonen10,1 %12,8 %1 547 00061 %
Jim2,1 %2,0 %874 00034 %
Liv2,0 %2,0 %889 00035 %
Hero0,3 %0,2 %333 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %17,0 %1 717 00068 %
TV54,7 %4,6 %1 051 00041 %
Kutonen1,4 %1,4 %689 00027 %
Frii3,2 %2,8 %630 00025 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %8 0000 %
TLC2,8 %2,3 %570 00022 %
Warner Bros. Discovery12,2 %11,2 %1 379 00054 %
STAR Channel1,7 %1,4 %592 00023 %
National Geographic Channel1,5 %1,0 %499 00020 %
Disney Finland3,2 %2,4 %859 00034 %
Muut2,6 %2,2 %657 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 186 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.