Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2024
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 371 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 268 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,1 %20,4 %1 095 00080 %
Yle TV28,2 %6,8 %942 00069 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,9 %725 00053 %
Yle yhteensä32,0 %30,1 %1 168 00085 %
MTV321,4 %24,8 %1 100 00080 %
Sub4,8 %4,1 %761 00056 %
AVA2,3 %2,2 %566 00041 %
C More Total1,9 %1,5 %243 00018 %
MTV yhteensä30,5 %32,7 %1 163 00085 %
Nelonen9,4 %12,5 %965 00070 %
Jim2,9 %3,1 %664 00048 %
Liv1,7 %1,7 %618 00045 %
Hero0,6 %0,7 %255 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,6 %18,0 %1 063 00078 %
TV53,3 %3,2 %725 00053 %
Kutonen3,9 %3,4 %618 00045 %
Frii3,3 %3,6 %469 00034 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %15 0001 %
TLC2,0 %1,5 %426 00031 %
Warner Bros. Discovery12,8 %11,8 %931 00068 %
STAR Channel2,7 %2,6 %452 00033 %
National Geographic Channel2,9 %1,9 %472 00034 %
Disney Finland5,6 %4,5 %649 00047 %
Muut5,4 %3,8 %540 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 268 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.