Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2024
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 570 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 545 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 39 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,8 %31,0 %539 00095 %
Yle TV211,5 %8,8 %504 00088 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,9 %434 00076 %
Yle yhteensä48,4 %43,7 %545 00096 %
MTV318,8 %24,8 %529 00093 %
Sub4,0 %3,9 %388 00068 %
AVA2,0 %1,6 %313 00055 %
C More Total2,0 %1,8 %147 00026 %
MTV yhteensä26,9 %32,2 %532 00093 %
Nelonen5,5 %7,0 %436 00076 %
Jim2,3 %2,8 %336 00059 %
Liv1,0 %1,1 %273 00048 %
Hero0,4 %0,6 %131 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,2 %11,5 %464 00081 %
TV51,6 %2,1 %325 00057 %
Kutonen2,9 %2,4 %313 00055 %
Frii1,8 %2,0 %223 00039 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %8 0001 %
TLC0,8 %0,3 %186 00033 %
Warner Bros. Discovery7,1 %6,9 %405 00071 %
STAR Channel1,4 %1,1 %192 00034 %
National Geographic Channel3,8 %2,3 %301 00053 %
Disney Finland5,2 %3,4 %337 00059 %
Muut4,2 %3,9 %274 00048 %
Yhteensä100,0 %100,0 %545 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.