Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2024
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 570 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 554 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 42 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 6 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,4 %31,2 %537 00094 %
Yle TV219,3 %11,5 %510 00089 %
Yle Teema&Fem2,2 %2,4 %397 00070 %
Yle yhteensä51,9 %45,1 %546 00096 %
MTV315,9 %20,4 %529 00093 %
Sub3,8 %3,7 %378 00066 %
AVA2,3 %2,5 %308 00054 %
C More Total1,5 %2,3 %139 00024 %
MTV yhteensä23,5 %28,8 %531 00093 %
Nelonen5,0 %6,5 %452 00079 %
Jim1,5 %1,5 %303 00053 %
Liv1,0 %1,1 %290 00051 %
Hero0,4 %0,6 %133 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä7,9 %9,8 %478 00084 %
TV51,9 %2,5 %333 00058 %
Kutonen3,9 %4,0 %308 00054 %
Frii1,8 %2,1 %222 00039 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %10 0002 %
TLC0,7 %0,5 %202 00036 %
Warner Bros. Discovery8,8 %9,7 %410 00072 %
STAR Channel1,2 %1,1 %214 00038 %
National Geographic Channel3,9 %2,8 %303 00053 %
Disney Finland5,1 %3,9 %343 00060 %
Muut3,9 %4,4 %287 00050 %
Yhteensä100,0 %100,0 %554 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.