Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2024
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 040 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,0 %24,2 %1 464 00059 %
Yle TV216,9 %10,5 %1 465 00059 %
Yle Teema&Fem2,1 %1,9 %924 00037 %
Yle yhteensä43,0 %36,5 %1 746 00071 %
MTV316,1 %19,6 %1 573 00064 %
Sub4,8 %4,5 %1 139 00046 %
AVA1,9 %2,0 %693 00028 %
C More Total2,3 %3,3 %465 00019 %
MTV yhteensä25,1 %29,4 %1 750 00071 %
Nelonen6,6 %9,2 %1 366 00055 %
Jim2,2 %2,3 %816 00033 %
Liv1,0 %1,1 %716 00029 %
Hero0,4 %0,5 %295 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,3 %13,1 %1 519 00061 %
TV52,9 %3,4 %928 00038 %
Kutonen4,3 %4,4 %874 00035 %
Frii1,9 %2,1 %530 00021 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %34 0001 %
TLC0,8 %0,7 %479 00019 %
Warner Bros. Discovery10,6 %11,2 %1 259 00051 %
STAR Channel2,9 %2,9 %704 00028 %
National Geographic Channel3,8 %2,8 %679 00027 %
Disney Finland6,7 %5,7 %967 00039 %
Muut5,7 %6,2 %861 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 040 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.