Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 43/2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 396 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,7 %25,2 %3 148 00058 %
Yle TV27,5 %5,8 %2 958 00055 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,7 %1 942 00036 %
Yle yhteensä36,3 %33,7 %3 699 00069 %
MTV321,9 %25,7 %3 410 00063 %
Sub3,5 %3,4 %2 110 00039 %
AVA3,0 %2,8 %1 766 00033 %
C More Total2,0 %1,9 %843 00016 %
MTV yhteensä30,4 %33,7 %3 812 00071 %
Nelonen9,2 %11,5 %2 946 00055 %
Jim2,5 %2,3 %1 800 00033 %
Liv1,9 %2,0 %1 731 00032 %
Hero0,5 %0,5 %646 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,2 %16,3 %3 269 00061 %
TV53,4 %3,5 %2 035 00038 %
Kutonen2,6 %2,5 %1 527 00028 %
Frii2,8 %2,2 %1 137 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %62 0001 %
TLC1,7 %1,4 %1 004 00019 %
Warner Bros. Discovery10,9 %10,0 %2 624 00049 %
STAR Channel2,2 %2,0 %1 211 00022 %
National Geographic Channel2,7 %1,7 %1 179 00022 %
Disney Finland4,9 %3,7 %1 803 00033 %
Muut4,4 %4,0 %1 616 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 396 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.