Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 43/2024
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 691 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 556 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,6 %10,5 %290 00042 %
Yle TV29,1 %5,7 %306 00044 %
Yle Teema&Fem1,8 %1,5 %139 00020 %
Yle yhteensä20,4 %17,6 %400 00058 %
MTV323,7 %28,0 %378 00055 %
Sub4,4 %4,2 %216 00031 %
AVA4,3 %3,4 %200 00029 %
C More Total2,8 %2,2 %93 00013 %
MTV yhteensä35,2 %37,8 %448 00065 %
Nelonen13,9 %17,7 %332 00048 %
Jim2,4 %2,7 %143 00021 %
Liv3,4 %3,5 %188 00027 %
Hero0,9 %1,1 %51 0007 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä20,5 %25,0 %374 00054 %
TV54,4 %5,2 %193 00028 %
Kutonen2,1 %2,5 %125 00018 %
Frii6,0 %3,2 %91 00013 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %8 0001 %
TLC3,0 %2,0 %104 00015 %
Warner Bros. Discovery15,6 %13,0 %287 00041 %
STAR Channel4,0 %3,4 %129 00019 %
National Geographic Channel1,6 %1,1 %67 00010 %
Disney Finland5,6 %4,5 %163 00024 %
Muut4,5 %4,0 %195 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %556 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.