Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 43/2024
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 371 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,3 %22,4 %1 043 00076 %
Yle TV26,0 %5,9 %893 00065 %
Yle Teema&Fem2,3 %1,9 %625 00046 %
Yle yhteensä30,6 %30,2 %1 124 00082 %
MTV321,3 %23,3 %1 053 00077 %
Sub3,7 %3,3 %725 00053 %
AVA3,2 %3,2 %663 00048 %
C More Total1,9 %1,9 %264 00019 %
MTV yhteensä30,2 %31,7 %1 159 00085 %
Nelonen10,2 %13,1 %939 00069 %
Jim2,4 %2,2 %593 00043 %
Liv2,2 %2,4 %628 00046 %
Hero0,6 %0,6 %254 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,5 %18,3 %1 056 00077 %
TV54,2 %4,1 %728 00053 %
Kutonen3,3 %3,0 %545 00040 %
Frii3,7 %3,1 %478 00035 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %33 0002 %
TLC1,8 %1,5 %354 00026 %
Warner Bros. Discovery13,9 %12,5 %910 00066 %
STAR Channel2,5 %2,2 %410 00030 %
National Geographic Channel3,0 %1,8 %457 00033 %
Disney Finland5,5 %4,1 %633 00046 %
Muut5,3 %4,2 %462 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 249 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.