Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2024
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 371 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 284 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,2 %21,7 %1 101 00080 %
Yle TV26,9 %7,2 %962 00070 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,3 %695 00051 %
Yle yhteensä31,7 %31,1 %1 175 00086 %
MTV320,7 %23,3 %1 068 00078 %
Sub4,0 %3,5 %728 00053 %
AVA2,6 %2,8 %601 00044 %
C More Total2,6 %1,9 %368 00027 %
MTV yhteensä29,9 %31,5 %1 183 00086 %
Nelonen10,0 %13,1 %933 00068 %
Jim2,6 %2,5 %570 00042 %
Liv1,9 %1,9 %571 00042 %
Hero0,5 %0,6 %248 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,9 %18,2 %1 063 00078 %
TV55,0 %5,0 %740 00054 %
Kutonen3,0 %2,6 %588 00043 %
Frii3,3 %2,7 %421 00031 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %37 0003 %
TLC1,7 %1,3 %324 00024 %
Warner Bros. Discovery13,3 %11,9 %914 00067 %
STAR Channel2,6 %2,3 %419 00031 %
National Geographic Channel3,3 %2,2 %492 00036 %
Disney Finland5,8 %4,6 %650 00047 %
Muut5,7 %4,0 %565 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 284 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.