Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2024
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 371 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 272 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,8 %21,4 %1 074 00079 %
Yle TV27,4 %7,5 %957 00070 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,3 %672 00049 %
Yle yhteensä33,0 %31,2 %1 157 00085 %
MTV321,0 %24,6 %1 057 00077 %
Sub3,5 %2,9 %748 00055 %
AVA2,8 %3,0 %638 00047 %
C More Total1,6 %1,3 %242 00018 %
MTV yhteensä28,8 %31,9 %1 173 00086 %
Nelonen10,3 %13,8 %1 003 00073 %
Jim2,7 %2,9 %689 00050 %
Liv2,0 %2,1 %645 00047 %
Hero0,6 %0,6 %245 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,6 %19,4 %1 091 00080 %
TV54,7 %5,0 %744 00054 %
Kutonen3,3 %2,6 %630 00046 %
Frii2,9 %2,4 %455 00033 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %40 0003 %
TLC1,8 %1,2 %358 00026 %
Warner Bros. Discovery13,5 %11,6 %933 00068 %
STAR Channel2,0 %1,8 %443 00032 %
National Geographic Channel3,7 %2,2 %516 00038 %
Disney Finland5,7 %4,0 %684 00050 %
Muut4,3 %2,8 %482 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 272 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.