Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2024
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 570 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 549 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 36 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,5 %32,4 %532 00093 %
Yle TV28,9 %9,1 %481 00084 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,5 %411 00072 %
Yle yhteensä47,0 %45,0 %538 00094 %
MTV318,6 %23,7 %513 00090 %
Sub3,0 %2,6 %353 00062 %
AVA2,7 %3,2 %330 00058 %
C More Total1,5 %1,7 %178 00031 %
MTV yhteensä25,8 %31,3 %521 00091 %
Nelonen5,7 %6,3 %445 00078 %
Jim2,4 %2,7 %321 00056 %
Liv1,4 %1,5 %295 00052 %
Hero0,5 %0,5 %126 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,0 %11,0 %465 00082 %
TV52,6 %2,7 %334 00059 %
Kutonen2,8 %1,9 %285 00050 %
Frii2,1 %1,5 %239 00042 %
The Discovery Channel0,1 %0,2 %9 0002 %
TLC0,7 %0,4 %168 00029 %
Warner Bros. Discovery8,9 %6,9 %393 00069 %
STAR Channel1,3 %1,3 %185 00032 %
National Geographic Channel4,5 %2,2 %268 00047 %
Disney Finland5,8 %3,5 %311 00055 %
Muut3,6 %3,5 %278 00049 %
Yhteensä100,0 %100,0 %549 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.