Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2024
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 570 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 547 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 34 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,5 %32,9 %533 00094 %
Yle TV28,3 %6,9 %459 00081 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,5 %411 00072 %
Yle yhteensä46,2 %43,3 %536 00094 %
MTV319,5 %25,6 %516 00090 %
Sub2,9 %2,6 %364 00064 %
AVA2,4 %2,5 %301 00053 %
C More Total1,6 %2,0 %122 00021 %
MTV yhteensä26,5 %32,6 %527 00093 %
Nelonen6,1 %7,6 %422 00074 %
Jim2,4 %2,6 %317 00056 %
Liv1,5 %1,3 %276 00048 %
Hero0,4 %0,4 %122 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,6 %11,8 %464 00081 %
TV52,9 %2,7 %338 00059 %
Kutonen3,1 %1,8 %266 00047 %
Frii2,0 %1,7 %209 00037 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %6 0001 %
TLC0,8 %0,5 %157 00028 %
Warner Bros. Discovery8,8 %6,8 %401 00070 %
STAR Channel1,3 %1,2 %186 00033 %
National Geographic Channel4,1 %2,4 %264 00046 %
Disney Finland5,4 %3,6 %305 00053 %
Muut3,7 %3,4 %259 00045 %
Yhteensä100,0 %100,0 %547 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.