Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2024
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 570 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 541 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,1 %32,8 %533 00093 %
Yle TV29,2 %7,1 %480 00084 %
Yle Teema&Fem3,7 %4,2 %395 00069 %
Yle yhteensä47,0 %44,0 %535 00094 %
MTV318,0 %24,2 %504 00088 %
Sub4,1 %4,5 %402 00070 %
AVA2,8 %3,0 %322 00056 %
C More Total2,8 %2,5 %146 00026 %
MTV yhteensä27,6 %34,3 %518 00091 %
Nelonen4,9 %6,3 %432 00076 %
Jim2,3 %2,2 %297 00052 %
Liv1,5 %1,3 %279 00049 %
Hero0,4 %0,4 %123 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,1 %10,2 %461 00081 %
TV52,2 %2,0 %319 00056 %
Kutonen2,6 %1,8 %270 00047 %
Frii2,0 %1,6 %222 00039 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %3 0000 %
TLC0,8 %0,3 %160 00028 %
Warner Bros. Discovery8,0 %6,1 %398 00070 %
STAR Channel1,4 %1,1 %176 00031 %
National Geographic Channel4,1 %2,0 %280 00049 %
Disney Finland5,6 %3,1 %322 00057 %
Muut3,8 %3,7 %250 00044 %
Yhteensä100,0 %100,0 %541 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.