Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2024
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 975 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %25,2 %1 444 00059 %
Yle TV28,6 %6,5 %1 391 00056 %
Yle Teema&Fem3,0 %3,2 %840 00034 %
Yle yhteensä38,3 %34,9 %1 680 00068 %
MTV318,3 %22,7 %1 510 00061 %
Sub4,8 %5,2 %1 078 00044 %
AVA2,5 %2,7 %785 00032 %
C More Total3,2 %3,3 %440 00018 %
MTV yhteensä28,9 %34,0 %1 711 00069 %
Nelonen6,4 %8,4 %1 307 00053 %
Jim2,6 %2,6 %844 00034 %
Liv1,6 %1,6 %744 00030 %
Hero0,4 %0,4 %307 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,0 %13,0 %1 458 00059 %
TV53,3 %3,4 %977 00040 %
Kutonen4,3 %3,7 %836 00034 %
Frii2,0 %1,5 %527 00021 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %43 0002 %
TLC0,7 %0,3 %426 00017 %
Warner Bros. Discovery10,8 %9,3 %1 266 00051 %
STAR Channel2,9 %2,7 %612 00025 %
National Geographic Channel4,2 %2,5 %698 00028 %
Disney Finland7,1 %5,3 %934 00038 %
Muut5,3 %5,3 %766 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 975 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.