Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 090 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,6 %24,7 %3 033 00061 %
Yle TV28,1 %6,1 %2 808 00056 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,1 %1 815 00036 %
Yle yhteensä38,1 %33,9 %3 492 00070 %
MTV322,4 %27,2 %3 226 00064 %
Sub3,8 %4,1 %2 091 00042 %
AVA3,0 %3,1 %1 724 00034 %
C More Total2,4 %2,2 %779 00016 %
MTV yhteensä31,6 %36,7 %3 571 00071 %
Nelonen7,3 %9,8 %2 756 00055 %
Jim2,3 %2,2 %1 581 00032 %
Liv2,0 %1,9 %1 590 00032 %
Hero0,3 %0,4 %600 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %14,3 %3 070 00061 %
TV53,1 %2,9 %1 877 00037 %
Kutonen2,9 %2,4 %1 456 00029 %
Frii2,3 %1,9 %1 103 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %52 0001 %
TLC1,5 %1,1 %930 00019 %
Warner Bros. Discovery10,0 %8,5 %2 420 00048 %
STAR Channel2,2 %2,0 %1 147 00023 %
National Geographic Channel2,9 %1,8 %1 206 00024 %
Disney Finland5,1 %3,8 %1 732 00035 %
Muut4,2 %4,0 %1 405 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 090 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.