Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 396 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,3 %24,6 %3 117 00058 %
Yle TV28,7 %6,1 %3 022 00056 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,1 %1 851 00034 %
Yle yhteensä38,3 %33,8 %3 722 00069 %
MTV322,3 %27,3 %3 374 00063 %
Sub3,8 %4,1 %2 184 00041 %
AVA3,0 %3,1 %1 736 00032 %
C More Total2,4 %2,2 %809 00015 %
MTV yhteensä31,5 %36,7 %3 765 00070 %
Nelonen7,4 %9,8 %2 901 00054 %
Jim2,3 %2,2 %1 620 00030 %
Liv2,0 %1,9 %1 630 00030 %
Hero0,4 %0,4 %613 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %14,4 %3 241 00060 %
TV53,1 %2,9 %1 901 00035 %
Kutonen2,8 %2,4 %1 472 00027 %
Frii2,2 %1,8 %1 103 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %52 0001 %
TLC1,5 %1,1 %957 00018 %
Warner Bros. Discovery9,9 %8,5 %2 476 00046 %
STAR Channel2,2 %2,0 %1 187 00022 %
National Geographic Channel2,8 %1,8 %1 215 00023 %
Disney Finland5,0 %3,8 %1 772 00033 %
Muut4,2 %4,1 %1 435 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 396 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.