Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2024
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 718 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 34 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,3 %29,7 %675 00094 %
Yle TV27,9 %6,1 %568 00079 %
Yle Teema&Fem4,8 %4,1 %511 00071 %
Yle yhteensä46,0 %39,9 %684 00096 %
MTV326,6 %32,7 %641 00090 %
Sub2,3 %2,7 %413 00058 %
AVA3,6 %3,6 %393 00055 %
C More Total1,0 %0,4 %109 00015 %
MTV yhteensä33,4 %39,4 %654 00091 %
Nelonen6,1 %7,7 %547 00076 %
Jim1,7 %1,5 %319 00045 %
Liv2,2 %2,0 %339 00047 %
Hero0,3 %0,4 %115 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,2 %11,6 %590 00082 %
TV51,9 %1,4 %351 00049 %
Kutonen0,7 %0,6 %219 00031 %
Frii1,8 %1,8 %244 00034 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %00 %
TLC2,0 %1,7 %225 00032 %
Warner Bros. Discovery6,5 %5,5 %403 00056 %
STAR Channel0,5 %0,4 %201 00028 %
National Geographic Channel1,5 %0,9 %182 00025 %
Disney Finland2,0 %1,4 %298 00042 %
Muut2,2 %2,5 %238 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %684 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.