Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2024
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 371 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 277 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,6 %21,7 %1 117 00081 %
Yle TV27,1 %6,1 %981 00071 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,6 %647 00047 %
Yle yhteensä32,5 %30,5 %1 211 00088 %
MTV321,2 %24,6 %1 090 00079 %
Sub4,4 %4,7 %790 00057 %
AVA3,1 %3,4 %635 00046 %
C More Total2,6 %2,2 %293 00021 %
MTV yhteensä31,2 %34,8 %1 192 00087 %
Nelonen8,8 %12,0 %966 00070 %
Jim2,5 %2,6 %599 00044 %
Liv1,7 %1,7 %574 00042 %
Hero0,4 %0,5 %253 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %16,7 %1 056 00077 %
TV54,2 %3,7 %722 00053 %
Kutonen4,0 %3,1 %582 00042 %
Frii2,7 %2,0 %413 00030 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %40 0003 %
TLC1,3 %1,0 %323 00024 %
Warner Bros. Discovery12,9 %10,1 %895 00065 %
STAR Channel2,2 %2,3 %414 00030 %
National Geographic Channel3,1 %2,0 %495 00036 %
Disney Finland5,3 %4,3 %646 00047 %
Muut5,7 %4,8 %507 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 277 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.