Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2024
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 371 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 237 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,9 %22,5 %1 076 00078 %
Yle TV26,5 %6,3 %838 00061 %
Yle Teema&Fem2,5 %2,2 %643 00047 %
Yle yhteensä31,9 %31,0 %1 146 00084 %
MTV321,5 %25,4 %1 051 00077 %
Sub3,5 %3,5 %689 00050 %
AVA2,9 %3,0 %594 00043 %
C More Total2,9 %2,6 %291 00021 %
MTV yhteensä30,8 %34,5 %1 130 00082 %
Nelonen8,8 %11,5 %901 00066 %
Jim2,8 %2,4 %594 00043 %
Liv1,8 %1,8 %572 00042 %
Hero0,4 %0,5 %213 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %16,2 %983 00072 %
TV54,2 %4,0 %716 00052 %
Kutonen3,4 %2,9 %557 00041 %
Frii3,1 %2,2 %436 00032 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %42 0003 %
TLC1,3 %0,8 %324 00024 %
Warner Bros. Discovery13,0 %10,7 %912 00066 %
STAR Channel2,2 %2,0 %394 00029 %
National Geographic Channel3,4 %2,1 %442 00032 %
Disney Finland5,6 %4,1 %618 00045 %
Muut6,6 %5,3 %481 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 237 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.