Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2024
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 683 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 626 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,9 %21,7 %529 00077 %
Yle TV25,9 %5,1 %404 00059 %
Yle Teema&Fem2,4 %1,8 %321 00047 %
Yle yhteensä29,2 %28,6 %568 00083 %
MTV326,3 %29,9 %529 00077 %
Sub2,9 %2,8 %321 00047 %
AVA3,9 %3,7 %309 00045 %
C More Total2,8 %2,5 %129 00019 %
MTV yhteensä35,9 %38,9 %576 00084 %
Nelonen9,7 %12,7 %439 00064 %
Jim2,1 %1,7 %248 00036 %
Liv2,3 %2,1 %267 00039 %
Hero0,3 %0,4 %95 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,4 %16,9 %490 00072 %
TV53,9 %3,5 %325 00048 %
Kutonen2,0 %1,7 %226 00033 %
Frii4,3 %3,1 %210 00031 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %9 0001 %
TLC2,4 %1,4 %187 00027 %
Warner Bros. Discovery13,2 %10,0 %424 00062 %
STAR Channel1,9 %1,5 %165 00024 %
National Geographic Channel2,0 %1,5 %183 00027 %
Disney Finland3,9 %3,0 %263 00039 %
Muut5,1 %4,3 %210 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %626 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.