Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2024
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 727 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 262 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,2 %23,1 %1 617 00059 %
Yle TV27,2 %5,6 %1 385 00051 %
Yle Teema&Fem3,7 %2,9 %989 00036 %
Yle yhteensä36,1 %31,5 %1 842 00068 %
MTV327,2 %32,4 %1 786 00065 %
Sub2,6 %2,7 %974 00036 %
AVA3,5 %3,3 %909 00033 %
C More Total1,7 %1,3 %421 00015 %
MTV yhteensä35,0 %39,7 %1 946 00071 %
Nelonen8,4 %11,1 %1 492 00055 %
Jim2,1 %1,9 %793 00029 %
Liv2,2 %1,9 %827 00030 %
Hero0,4 %0,5 %272 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %15,3 %1 686 00062 %
TV53,2 %2,9 %952 00035 %
Kutonen1,6 %1,5 %608 00022 %
Frii2,9 %2,3 %582 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %24 0001 %
TLC2,1 %1,7 %547 00020 %
Warner Bros. Discovery10,0 %8,5 %1 309 00048 %
STAR Channel1,9 %1,7 %554 00020 %
National Geographic Channel1,3 %1,0 %453 00017 %
Disney Finland3,2 %2,6 %771 00028 %
Muut3,8 %3,2 %736 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 262 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.