Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2024
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 739 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 576 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,8 %11,1 %307 00042 %
Yle TV26,4 %4,0 %277 00038 %
Yle Teema&Fem1,3 %1,2 %103 00014 %
Yle yhteensä18,5 %16,3 %403 00055 %
MTV320,6 %23,4 %367 00050 %
Sub6,0 %5,8 %207 00028 %
AVA1,7 %2,0 %102 00014 %
C More Total7,3 %8,1 %113 00015 %
MTV yhteensä35,7 %39,4 %418 00057 %
Nelonen8,9 %12,6 %319 00043 %
Jim3,4 %3,1 %161 00022 %
Liv2,5 %2,4 %152 00021 %
Hero0,3 %0,2 %33 0004 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,0 %18,2 %381 00052 %
TV56,6 %6,6 %205 00028 %
Kutonen5,5 %6,1 %156 00021 %
Frii3,2 %2,1 %94 00013 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %7 0001 %
TLC1,6 %1,3 %68 0009 %
Warner Bros. Discovery16,9 %16,1 %311 00042 %
STAR Channel8,0 %5,6 %175 00024 %
National Geographic Channel3,0 %2,3 %101 00014 %
Disney Finland11,0 %7,9 %222 00030 %
Muut6,0 %6,0 %213 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %576 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.