Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2024
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 691 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 548 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV18,9 %9,0 %294 00043 %
Yle TV28,3 %4,6 %274 00040 %
Yle Teema&Fem2,1 %1,6 %121 00017 %
Yle yhteensä19,3 %15,2 %381 00055 %
MTV327,0 %33,5 %390 00056 %
Sub3,2 %2,1 %175 00025 %
AVA3,9 %3,4 %166 00024 %
C More Total1,9 %1,7 %96 00014 %
MTV yhteensä36,0 %40,6 %433 00063 %
Nelonen11,3 %15,3 %321 00046 %
Jim2,9 %2,8 %140 00020 %
Liv2,9 %2,4 %159 00023 %
Hero0,2 %0,3 %36 0005 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,3 %20,8 %390 00056 %
TV54,6 %4,7 %208 00030 %
Kutonen2,9 %3,5 %123 00018 %
Frii4,6 %2,8 %106 00015 %
The Discovery Channel0,1 %0,2 %5 0001 %
TLC2,3 %2,0 %89 00013 %
Warner Bros. Discovery14,4 %13,2 %324 00047 %
STAR Channel7,5 %6,6 %168 00024 %
National Geographic Channel1,3 %1,6 %70 00010 %
Disney Finland8,8 %8,2 %190 00027 %
Muut5,4 %3,2 %163 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %548 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.