Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2024
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 691 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 540 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV18,4 %8,4 %265 00038 %
Yle TV27,9 %4,5 %285 00041 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,1 %149 00022 %
Yle yhteensä19,5 %15,0 %380 00055 %
MTV327,8 %32,4 %387 00056 %
Sub3,5 %4,1 %188 00027 %
AVA3,1 %2,4 %181 00026 %
C More Total1,8 %1,8 %87 00013 %
MTV yhteensä36,1 %40,6 %446 00064 %
Nelonen12,6 %16,7 %318 00046 %
Jim2,4 %2,4 %141 00020 %
Liv3,0 %3,2 %201 00029 %
Hero0,4 %0,5 %38 0006 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,4 %22,7 %369 00053 %
TV54,2 %3,8 %209 00030 %
Kutonen2,4 %2,6 %162 00023 %
Frii3,8 %2,3 %102 00015 %
The Discovery Channel0,1 %0,2 %6 0001 %
TLC3,3 %2,1 %99 00014 %
Warner Bros. Discovery13,9 %11,0 %300 00043 %
STAR Channel5,8 %5,1 %145 00021 %
National Geographic Channel1,8 %1,6 %82 00012 %
Disney Finland7,6 %6,6 %189 00027 %
Muut5,2 %4,9 %187 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %540 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.