Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 071 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,3 %22,2 %3 003 00060 %
Yle TV28,2 %6,4 %2 750 00055 %
Yle Teema&Fem3,5 %2,8 %1 870 00037 %
Yle yhteensä35,9 %31,4 %3 469 00069 %
MTV323,9 %28,8 %3 257 00065 %
Sub3,7 %4,1 %2 025 00040 %
AVA3,0 %2,9 %1 676 00033 %
C More Total1,4 %1,5 %741 00015 %
MTV yhteensä32,1 %37,3 %3 558 00071 %
Nelonen8,5 %11,0 %2 778 00055 %
Jim2,4 %2,2 %1 518 00030 %
Liv2,0 %2,0 %1 619 00032 %
Hero0,4 %0,5 %544 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,3 %15,7 %3 077 00061 %
TV53,4 %3,3 %1 835 00037 %
Kutonen2,4 %2,2 %1 522 00030 %
Frii2,4 %1,8 %1 095 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %56 0001 %
TLC1,6 %1,2 %945 00019 %
Warner Bros. Discovery9,9 %8,5 %2 489 00050 %
STAR Channel2,4 %1,9 %1 101 00022 %
National Geographic Channel2,8 %2,1 %1 205 00024 %
Disney Finland5,2 %3,9 %1 747 00035 %
Muut4,3 %4,0 %1 636 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 071 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.