Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 019 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,0 %23,0 %2 947 00059 %
Yle TV212,7 %10,8 %2 732 00055 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,2 %1 635 00033 %
Yle yhteensä41,1 %37,0 %3 452 00069 %
MTV323,0 %28,3 %3 149 00063 %
Sub3,3 %3,4 %1 951 00039 %
AVA3,0 %3,2 %1 561 00031 %
C More Total1,3 %0,7 %715 00014 %
MTV yhteensä30,5 %35,6 %3 478 00069 %
Nelonen6,9 %8,9 %2 585 00052 %
Jim2,1 %1,9 %1 560 00031 %
Liv1,7 %1,7 %1 456 00029 %
Hero0,4 %0,6 %556 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,2 %13,0 %2 994 00060 %
TV53,0 %2,9 %1 796 00036 %
Kutonen2,5 %2,3 %1 308 00026 %
Frii2,2 %1,7 %1 073 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %50 0001 %
TLC1,8 %1,4 %848 00017 %
Warner Bros. Discovery9,9 %8,6 %2 450 00049 %
STAR Channel2,2 %1,8 %998 00020 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %1 117 00022 %
Disney Finland4,8 %3,6 %1 608 00032 %
Muut2,8 %2,4 %1 241 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 019 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.