Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2024
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 739 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 526 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 71 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 6 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,6 %12,0 %281 00038 %
Yle TV215,1 %10,1 %270 00037 %
Yle Teema&Fem1,0 %0,8 %93 00013 %
Yle yhteensä25,8 %22,9 %395 00053 %
MTV319,4 %22,8 %355 00048 %
Sub6,9 %7,4 %232 00031 %
AVA2,2 %2,5 %121 00016 %
C More Total2,4 %1,6 %87 00012 %
MTV yhteensä30,9 %34,3 %435 00059 %
Nelonen8,7 %12,3 %302 00041 %
Jim2,8 %2,4 %150 00020 %
Liv1,6 %1,5 %115 00016 %
Hero0,7 %0,9 %50 0007 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %17,1 %365 00049 %
TV56,0 %5,6 %195 00026 %
Kutonen6,8 %7,4 %181 00025 %
Frii3,0 %2,3 %80 00011 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %3 0000 %
TLC1,7 %1,7 %72 00010 %
Warner Bros. Discovery17,7 %17,3 %288 00039 %
STAR Channel6,7 %4,0 %147 00020 %
National Geographic Channel3,0 %2,5 %102 00014 %
Disney Finland9,7 %6,6 %197 00027 %
Muut2,5 %1,7 %155 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %526 00071 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.