Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2024
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 727 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 242 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,5 %22,1 %1 589 00058 %
Yle TV211,7 %9,4 %1 482 00054 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,2 %852 00031 %
Yle yhteensä40,1 %34,6 %1 924 00071 %
MTV327,0 %33,0 %1 733 00064 %
Sub2,5 %2,5 %950 00035 %
AVA3,1 %3,3 %873 00032 %
C More Total1,0 %0,5 %332 00012 %
MTV yhteensä33,6 %39,3 %1 886 00069 %
Nelonen7,7 %9,7 %1 428 00052 %
Jim1,7 %1,4 %738 00027 %
Liv2,1 %1,9 %823 00030 %
Hero0,5 %0,6 %279 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %13,7 %1 638 00060 %
TV52,6 %2,4 %886 00032 %
Kutonen1,2 %1,2 %534 00020 %
Frii2,5 %1,9 %559 00020 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %22 0001 %
TLC2,5 %2,0 %469 00017 %
Warner Bros. Discovery9,1 %7,6 %1 232 00045 %
STAR Channel1,9 %1,6 %483 00018 %
National Geographic Channel1,4 %1,1 %473 00017 %
Disney Finland3,3 %2,7 %765 00028 %
Muut2,2 %2,1 %594 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 242 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.