Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2024
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 727 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 222 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,6 %19,9 %1 544 00057 %
Yle TV216,9 %19,5 %1 519 00056 %
Yle Teema&Fem4,1 %3,5 %936 00034 %
Yle yhteensä44,7 %42,8 %1 867 00068 %
MTV322,7 %25,2 %1 733 00064 %
Sub2,7 %2,9 %987 00036 %
AVA3,7 %4,2 %781 00029 %
C More Total0,4 %0,1 %244 0009 %
MTV yhteensä29,6 %32,4 %1 859 00068 %
Nelonen7,2 %8,8 %1 393 00051 %
Jim1,7 %1,5 %777 00028 %
Liv1,8 %1,6 %719 00026 %
Hero0,6 %0,7 %336 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,4 %12,7 %1 608 00059 %
TV52,8 %2,4 %930 00034 %
Kutonen0,9 %0,8 %609 00022 %
Frii2,1 %1,5 %537 00020 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %17 0001 %
TLC2,3 %1,9 %565 00021 %
Warner Bros. Discovery8,6 %6,9 %1 278 00047 %
STAR Channel1,7 %1,4 %620 00023 %
National Geographic Channel1,7 %1,4 %464 00017 %
Disney Finland3,4 %2,8 %862 00032 %
Muut2,6 %2,3 %661 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 222 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.