Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 131 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,7 %20,0 %1 463 00055 %
Yle TV219,4 %23,9 %1 530 00057 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,9 %878 00033 %
Yle yhteensä46,1 %46,8 %1 785 00067 %
MTV315,9 %18,5 %1 564 00059 %
Sub4,1 %4,2 %1 072 00040 %
AVA2,1 %2,1 %659 00025 %
C More Total0,6 %0,4 %237 0009 %
MTV yhteensä22,8 %25,3 %1 747 00066 %
Nelonen7,4 %8,5 %1 339 00050 %
Jim2,4 %2,1 %834 00031 %
Liv1,3 %1,4 %700 00026 %
Hero0,4 %0,5 %286 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,6 %12,5 %1 519 00057 %
TV53,5 %3,3 %999 00037 %
Kutonen3,1 %2,6 %811 00030 %
Frii1,6 %1,3 %525 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %32 0001 %
TLC0,8 %0,6 %417 00016 %
Warner Bros. Discovery9,7 %8,1 %1 296 00049 %
STAR Channel2,5 %2,2 %634 00024 %
National Geographic Channel3,6 %2,4 %625 00023 %
Disney Finland6,1 %4,6 %927 00035 %
Muut3,8 %2,8 %686 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 131 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.